Fire måder at forbedre kundeoplevelsen i butik og hotel miljøer

Fire måder at forbedre kundeoplevelsen i butik og hotel miljøer

Design af miljøer til hoteller, butikker og restauranter, der giver kunderne en optimal oplevelse, er både en kreativ og en kommerciel udfordring. I Tarketts PLAY Magazine 2018 viser vi fire moderne og inspirerende måder at blande og matche farver, materialer og formater, der bidrager til at skabe et unikt miljø, som kunderne vil huske.

1. Gør det nemt at finde

Hotel- og restaurantbesøgende ønsker en behagelig og ubekymret oplevelse. Det skal for eksempel være let at finde lokalerne uden at skulle spørge om vej. Ved at bruge et gulv i en anden farve, for eksempel en rød tekstilmåtte, kan man skabe en klar gangbro i rummet, som giver en vejledning om, hvordan man skal gå. Du kan også lave gangbroer eller forskellige zoner ved at vælge gulve i forskellige kontrastmaterialer, hvilket kan forbedre designoplevelsen og styrke mærket. Med eksklusive tekstilgulve eller trægulve kan du skabe en sofistikeret og indbydende atmosfære. Klik på nedenstående link for at få mere inspiration til, hvordan du finder vej.

2. Fortæl en historie

Mærker fortæller en historie - historien om produkterne og de mennesker, der laver dem. Frem for alt skal mærket give kunderne en oplevelse. For mærker indenfor detail-, hotel- og restaurantbranchen er der en fantastisk mulighed for at lade kunderne blive en del af fortællingen. Her kan designet af miljøerne bidrage til dette. Uanset om dit mærke er påvirkes af natur, rejse, innovation eller kunst - kan du skabe en unik kundeoplevelse ved at vælge og mixe de rigtige gulvmaterialer, mønstre og farver. For eksempel er linoleumsgulv et godt valg til at skabe en naturlig og realistisk atmosfære. Klik på nedenstående link for at se flere miljøer, der fortæller en historie.

3. Leg med farver

Farver hjælper med at gøre mærkerne mere personlige og styrke kundernes følelsesmæssige oplevelse af et mærke. Vælg farver, der passer bedst til dit varemærkes historie. Farver påvirker menneskers humør - brug for eksempel orange til at stimulere appetit, grønt for at skabe en beroligende atmosfære, gul til at skabe energi, blå for inspiration. Ved at kombinere flere stærke farver kan du skabe en energisk og stimulerende atmosfære. Farver kan hjælpe kunderne med at huske dit mærke.

4. Få kunden til at ville komme tilbage

Butikker og restauranter har forskellige zoner - fra butikens strategiske "decompression zone" (området direkte inden for indgangen, hvor kunden får det første indtryk af butiksmiljøet) til prøverummet og området omkring kasserne. Ved at bruge forskellige gulvmaterialer som tekstilgulve i disse områder kan man gøre det lettere for kunden at opfatte dem, men også gøre oplevelsen mere positiv. Ved at kombinere forskellige gulvmaterialer som træ, laminat, LVT (luxury vinyl tiles) og tekstil, kan man skabe en moderne og indbydende atmosfære i hele butikken eller i specielle zoner.

Hvis du er blevet inspireret til at bruge en bestemt gulvløsning, kan du besøge vores produktsider, hvor du kan få mere produktinformation og tekniske lægningsvejledninger.

I Tarketts PLAY Magazine 2018 finder du spændende forretnings-, restaurant- og hotelmiljøer og kan få inspiration til at skabe unikke kundeoplevelser ved hjælp af design.